Dofinansowanie do 90%

Efektywne zarządzanie czasem

z dofinansowaniem: od 300,00 zł
(cena regularna: 3 000,00 zł)

Szkolenie jest częścią Akademii Rozwoju Umiejętności Osobistych PNSA. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!

Sku:
N/A

O szkoleniu

Cel szkolenia:

Przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i definicji z obszaru efektywności osobistej, mechanizmu delegowania zadań, mechanizmu stresu i kontroli nad nim oraz 7 zasad skutecznego działania. Wykształcenie umiejętności określania swoich preferencji w relacji z czasem, definiowania celów i zrozumienie potrzeby ich wyznaczania, ustawiania priorytetów zadań, planowania swojego dnia zgodnie z wybraną techniką planowania.

Efekty szkolenia:

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali i potrafili:

  • Stworzyć wewnętrzny słownik pojęć rozumiany przez współpracowników.
  • Lepiej organizować pracę wszystkich współpracowników.
  • Umiejętność efektywnego wykorzystania czasu.
  • Umiejętność planowania i ustalanie priorytetów.
  • Umiejętność stosowania technik motywujących.

Grupa docelowa:

Kadra operacyjna, zespoły sprzedażowe, kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla.

Czas trwania:

  • Szkolenie trwa 16 godzin

Program szkolenia

Moduł 1: Wprowadzenie do zarządzania sobą w czasie.
  • Zmiana przekonań w kontekście efektywności osobistej.
  • Podstawowe definicje.
  • Typy świadomości relacji z czasem.
  • Dlaczego nie budzimy sowy w dzień?
  • Wielozadaniowość – błogosławieństwo czy przekleństwo.
  • Czas jako dobro nieodnawialne.
Moduł 2: Ja i mój czas.
  • Wartości jako fundamenty zarządzania sobą w czasie.
  • Wyznaczanie celów metodą SMART i SMARTER.
  • Czas jako kapitał.
  • Alokacja czasu – 3 koszyki: zadania, relacje, ja.
  • Krzywa zakłóceń – efekt piły.
Moduł 3: Delegowanie i priorytety.
  • Zasada Pareto.
  • Słój czasu.
  • Matryca Eisenhowera.
  • Priorytety Moscow.
  • Analiza ABC.
  • Delegowanie zadań.
Moduł 4: Planowanie czasu.
  • 4 generacje planowania Covey’a.
  • Metody Iwy Lee.
  • Alpen i trzos.
  • Metoda Getting Things Done GTD wg D. Allen’a.
  • Technika POMODORO.
Moduł 5: Zarządzanie stresem.
  • Co to jest stres?
  • Uspokajanie ciała migdałowatego.
  • Kontrola nad emocjami.
  • Efekty stresu.
Moduł 6: Podsumowanie – 7 zasad Coveya.
  • Bądź proaktywny.
  • Zaczynaj z wizją końca.
  • Najpierw rzeczy najważniejsze.
  • Myśl w kategoriach wygrana – wygrana.
  • Staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym.
  • Twórz synergię.
  • Ostrz piłę.

Prowadzący

Wojciech Ożga
Trener biznesu / Konsultant / Wykładowca / Partner PASJA GDT

Ponad 32 lata doświadczenia zawodowego w różnych branżach i na różnych stanowiskach, poparte szeregiem szkoleń, stanowi jego potencjał merytoryczny. Praktyk zarządzania projektami. Od 2005 roku wspiera różne organizacje w doskonaleniu ich pracowników.  Współpracuje z kilkoma uczelniami, na których pełni rolę opiekuna merytorycznego podyplomowych studiów Zarządzania Projektami. Jest wykładowcą na studiach MBA, Zarządzanie Projektami, Agile, HR Manager.  Wieloletni członek Project Management Institute oraz International Project Management Association. Każdą wolną chwilę poświęca swoim pasjom: turystyce, pieszym wędrówkom, obserwacji przyrody, fotografowaniu ptaków.