Korespondencja prawna w firmie
z dofinansowaniem: od 150,00 zł(cena regularna: 1 500,00 zł)
Szkolenie jest częścią Akademii Prawa. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!
O szkoleniu
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy i umiejętności skutecznego i zgodnego z prawem tworzenia oraz obsługi korespondencji prawnej w firmie, ze szczególnym uwzględnieniem zasad postępowania i minimalizacji ryzyka z tym związanego.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, pracowników działów prawno-finansowych, pracowników administracyjnych, jak i każdej osoby która chciałaby przysposobić wiedzę na temat zasad postepowania i minimalizacji ryzyka w korespondencji prawnej w firmie.
Efekty szkolenia:
Uczestnik po szkoleniu:
- będzie świadomy w tworzeniu prawidłowej i zgodnej z przepisami korespondencji prawnej;
- nabędzie umiejętność precyzyjnego formułowania dokumentów w sposób jasny i zrozumiały dla odbiorcy;
- prawidłowo identyfikuje i korzysta z obowiązujących przepisów prawnych;
- samodzielnie rozróżniai rozpoznaje różnice pomiędzy doręczeniami urzędowymi a prywatnymi
- indywidualnie bada aspekty wezwań do zapłaty i umie przeanalizować czy należy oddać sprawę do sądu.
Metody i formy pracy na szkoleniu:
- wykład interaktywny,
- prezentacja multimedialna,
- wyjaśnianie,
- dyskusja,
- ćwiczenia praktyczne
Czas trwania:
- Szkolenie trwa 10h
Program szkolenia
Dzień 1
- Korespondencja urzędowa, a korespondencja prywatna. Podstawowe różnice.
- Czy muszę odpowiadać na pisma moich kontrahentów lub klientów? Czy możliwe jest milczące potwierdzenie niekorzystnego dla mnie stanowiska mojego kontrahenta lub klienta? Różne skutki braku odpowiedzi na pismo w obrocie konsumenckim i B2B.
- Co to jest pismo w formie elektronicznej? Czy skan podpisanego pisma jest prawnie skuteczny?
- Skutki braku podjęcia pisma awizowanego. Różnice między doręczeniami urzędowymi oraz prywatnymi.
- Jak redagować korespondencję w trakcie przedsądowego sporu z klientem lub kontrahentem?
- Praktyczne aspekty wezwań do zapłaty lub do wykonania innego rodzaju zobowiązań (czy musisz wzywać klienta lub kontrahenta do wykonania obowiązków więcej niż jeden raz?) Na jakim etapie należy oddać sprawę do sądu?
- Przykładowe pisma sądowe i skutki braku reakcji na te pisma w terminach wskazanych przez sąd (wyrok zaoczny, nakaz zapłaty, zobowiązanie sądowe, itp.)
Prowadzący
Bartłomiej Czyż
Radca Prawny, absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu obsługi prawnej spółek i grup kapitałowych. Były szef kancelarii wewnętrznej (in-house) jednej z wiodących grup kapitałowych na rynku świętokrzyskim oraz były członek zarządów spółek z branż budowlanych, produkcyjnych, handlowych i inwestycyjnych. Specjalizuje się w przygotowywaniu i przeprowadzaniu procesów inwestycyjnych, również we współpracy z firmami doradczymi i audytorskimi z Wielkiej Czwórki. Ponadto posiada wieloletnie doświadczenie w prawie korporacyjnym przy przeprowadzaniu przekształceń, podziałów, łączeniu spółek związanych z optymalizacją odpowiedzialności właścicielskiej, podatkowej i zarządczej (operacyjnej).