Skuteczna obsługa klienta w kontakcie bezpośrednim i przez telefon
z dofinansowaniem: od 300,00 zł(cena regularna: 3 000,00 zł)
Szkolenie jest częścią Akademii Sprzedaży PNSA. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!
O szkoleniu
Cel szkolenia:
Poszerzenie wiedzy z zakresu najwyższych standardów obsługi klienta przez telefon i w kontakcie bezpośrednim oraz budowanie głębszych relacji z klientem i podnoszenie poziomu zadowolenia klienta z kontaktu z przedstawicielem firmy. Budowanie profesjonalizmu firmy poprzez profesjonalizm osób reprezentujących firmę przez telefon i podczas kontaktów bezpośrednich.
Efekty szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali:
Praktyczne umiejętności rozmowy spełniające najnowsze i najwyższe standardy Obsługi Klienta przez telefon i w kontakcie bezpośrednim.
Umiejętność budowania satysfakcji Klienta podczas rozmowy z „Trudnym” klientem przez telefon i w kontakcie bezpośrednim.
Znajomość technik radzenia sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się podczas rozmowy z Klientem – generowanie postawy asertywnej oraz większa kontrola nad prowadzoną rozmową – techniki wyciszenia i nieeskalowania emocji Klienta.
Większą świadomości na temat swojej roli w firmie i jej wpływ na postrzeganie wizerunku firmy podczas rozmowy telefonicznej i bezpośredniej.
Grupa docelowa:
Pracownicy biur obsługi klienta, handlowcy, menedżerowie sprzedaży, wszystkie osoby, które mają bezpośredni lub pośredni kontakt z Klientem, wsparcie sprzedaży, call centre.
Czas trwania:
- Szkolenie trwa 16 godzin
Program szkolenia
Moduł 1 AUTOMOTYWACJA JAKO WAŻNY ELEMENT OBSŁUGI KLIENTA.
- Od czego zależy, że „chce mi się chcieć rozmawiać z klientem”?
- Skuteczny rozmowa – moja postawa podczas rozmowy z klientem i jej wpływ na efekty rozmowy.
- Rola nastawienia w mojej pracy i jej wpływ na rozmowę telefoniczną i bezpośrednią.
- Zamiana problemu w cel podczas rozmowy z klientem.
- Proaktywność – Reaktywność w Obsłudze „Wymagającego” Klienta.
MODUŁ 2: SYSTEMY REPREZENTACJI I ICH WPŁYW NA SKUTECZNOŚĆ OBSŁUGI KLIENTA W KONTAKCIE BEZPOŚREDNIM.
- Systemy reprezentacji a skuteczność budowanie relacji z klientem – wprowadzenie.
- Analiza własnego systemy reprezentacji i jego wpływ na efektywność Obsługi klienta.
- „Wyłapywanie” systemu reprezentacji u klienta i dostosowanie sposobu swojego zachowania do klienta, aby efektywnie budować relacje i zadowolenie klienta w przeprowadzonej rozmowy.
MODUŁ 3: ELEMENTY SKUTECZNEJ OBSŁUGI KLIENTA – NARZĘDZIA KONTROLI ROZMOWY
- Przygotowanie do Obsługi Klienta przez telefon oraz w kontakcie bezpośrednim – jak być Ekspertem.
- Głos jako klucz do skutecznej Obsługi Klienta.
- Zasady prawidłowej komunikacji oraz najczęściej popełniane błędy podczas Obsługi Klienta – techniki zadawania pytań i aktywne słuchanie jako klucz do zrozumienie potrzeb klienta.
- Osłabiacze i wzmacniacze w procesie obsługi klienta – język transformacji.
- Obsługa Klienta poprzez techniki budowania więzi emocjonalnej z klientem.
- Rodzaje klientów podczas rozmowy – jak rozpoznać typ klienta i techniki rozmowy z nimi – jak wzbudzać zaufanie i otwartość u rozmówcy.
Moduł 4: UMIEJĘTNOŚĆ ASERTYWNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z KLIENTEM.
- Rodzaje postaw emocjonalnych – postawa uległa, agresywna, ASERTYWNA i manipulacyjna – zarówno po stronie Klienta jak iU Przedstawiciela Firmy.
- Asertywność – czym różni się od agresji, uległości i manipulacji – test na określenie indywidualnego poziomu asertywności, uległości i asertywności u Przedstawiciela Firmy.
- Zachowanie asertywne – jak radzić sobie z emocjami rozmówcy, jak je wyciszać i jak asertywnie odmawiać, kiedy rozmówca stawia żądania oraz jak chronić się przed manipulacją rozmówcy.
- Asertywność – jak to robić w praktyce – ćwiczenia na postawę asertywną podczas rozmowy– zwiększanie pewności siebie pracowników firmy podczas rozmowy telefonicznej i bezpośredniej.
Moduł 5: DOMYKANIE ROZMOWY PRZEZ TELEFON I W KONTAKCIE BEZPOŚREDNIM.
- Kamienie milowe w procesie finalizacji rozmowy – jak niepotrzebnie nie przedłużać rozmowy z Klientem.
- Momenty na finalizację w rozmowie – wyłapywanie sygnałów werbalnych i niewerbalnych, które daje klient do zakończenia rozmowy.
- Techniki finalizacyjne – techniki i sposoby „szybkich zamknięć” rozmowy.
WARSZTATY – opcja, jeżeli wystarczy czasu na szkoleniu.
- Po obiedzie drugiego dnia warsztaty rozmów telefonicznych. Część uczestników szkolenia przeprowadzi rozmowę telefoniczną z Trenerem, gdzie Trener będzie odgrywał rzeczywistego klienta, który będzie chciał rozmawiać o konkretnej sprawie. Praktyczne podejście – przygotowanie scenek w grupach w oparciu o zdobytą wiedzę podczas szkolenia.
- Po każdej symulacji następuje analiza przeprowadzonych rozmów. Analiza polega na feedbacku od Trenera i uczestników szkolenia, co w przeprowadzonej rozmowie zostało wykorzystane ze szkolenia, na co zwrócić uwagę w kolejnych rozmowach, a czego nie robić podczas rozmowy z Klientem przez telefon. Dodatkową korzyścią jest to, że każda kolejna osoba jest świadoma jaki błędy popełnił poprzednik i ma za zadanie wyeliminowanie tych elementów w swoich rozmowach telefonicznych, aby kolejna rozmowa była lepsza od poprzedniej.
- Po scenkach każda osoba uczestnicząca w scenkach otrzymuje informację zwrotną:
- Od uczestników szkolenia
- Od Trenera
Prowadzący
Rafał Brożyna
Trener / Certyfikowany Coach ICC / Certyfikowany KonsultantMindSonar / Partner PASJA GDT
Specjalista z zakresu sprzedaży w kontakcie bezpośrednim i przez telefon. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w branży outsourcingu sprzedaży jako Szef Szkoleń i Rozwoju. Prowadzi coachingi w terenie oraz szkolenia biznesowe i warsztaty rozwojowych dla Sprzedawców oraz Kadry Menedżerskiej. Realizował wiele projektów obsługi klienta, sprzedaży i telesprzedaży dla branży między innymi: farmaceutycznej, energetycznej, wydawniczej, telekomunikacyjnej, OZE, finansowej, ubezpieczeniowej, HVACR, RTV/AGD, rolno – spożywczej, edukacyjnej (Uczelnie), motoryzacyjnej, hotelowej i wielu innych. W latach 2010–2019 Przewodniczący i Członek Jury Konkursu Telemarketer Roku.