Dofinansowanie do 90%

Skuteczna komunikacja interpersonalna

z dofinansowaniem: od 300,00 zł
(cena regularna: 3 000,00 zł)

Szkolenie jest częścią Akademii Rozwoju Umiejętności Osobistych PNSA. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!

Sku:
N/A

O szkoleniu

Cel szkolenia:
  • rozwinięcie umiejętności interpersonalnych jak: umiejętności słuchania, obserwowania, zadawania pytań, doceniania, parafrazowania, przeramowania, budowania relacji wzajemnego szacunku i zaufania, świadomego posługiwania się mową ciała
  • rozwój osobistego stylu komunikacji, działania
  • poznanie metod ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach
  • zrozumienie różnic w typologiach osobowości (wg. typologii DISC W. Marstona)
  • zdobycie praktycznych umiejętności w kontaktach interpersonalnych z różnymi typami osobowości
Efekty szkolenia:
  • Skuteczniejsze stosowanie narzędzi oraz rozwiązań zwiększających jakość i efektywność komunikacji interpersonalnej.
  • Rozwinięta umiejętność rozpoznawania klientów, pracowników, przełożonych,klientów zgodnie z metodologią T. Hartmana zwłaszcza identyfikowanie różnic w sposobie komunikowania się różnych typów osobowości.
  • Skuteczniejsze komunikowanie swoich potrzeb, oczekiwań oraz słuchanie potrzeb innych.
  • Radzenie sobie z trudnymi rozmówcami podczas sytuacji zawodowych (zebrania, klienci, reklamacje).

Grupa docelowa:

Kadra operacyjna, zespoły sprzedażowe, kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla, dział HR, działy administracyjne, działy wsparcia sprzedaży.

Czas trwania:

  • Szkolenie trwa 16 godzin

Program szkolenia

Moduł 1 –  Komunikacja interpersonalna  –kluczowe aspekty komunikacji.
  • Rola komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich i współpracy w sferze zawodowej i prywatnej.
  • Typowy proces komunikacji – kodowanie a dekodowanie – co zrobić, aby nas dobrze zrozumiano.
  • Bariery komunikacyjne i przyczyny ich występowania.
Moduł 2 – Zasady klarownej komunikacji interpersonalnej w pracy.
  • Składowe niewerbalnej komunikacji – postawa ciała i gesty, ton głosu, mimika, kontakt wzrokowy  oraz prawo spójności komunikatu niewerbalnego i werbalnego.
  • Przestrzeń osobistej komunikacji: jak ją czytać, jak interpretować i jak korygować rozmówcę.
  • Reguły budowania czytelnych i jasnych komunikatów.
  • Fakt, uczucie czy opinia – jak zarządzać subiektywną interpretacją.
  • Model kwadratu komunikacyjnego F. Schulza von Thuna (wielopoziomowa struktura wypowiedzi).
Moduł 3  – Komunikacja interpersonalna -zadawanie mądrych pytań.
  • Czym są właściwe pytania – rodzaje pytań.
  • Pytania zamknięte i otwarte.
  • Tworzenie mądrych pytań.
  • Sztuka zadawania pytań czyli jak formułować mądre pytania.
Moduł  4 – Komunikacja interpersonalna  – aktywne słuchanie.
  • Podstawowe umiejętności słuchanie/obecność to słuchanie na trzech poziomach: rozumu (fakty), serca (emocje) i trzewi (wartości), odzwierciedlanie , wspieranie.
  • Słuchanie i obserwacja.
  • Parafraza, przeramowanie, odzwierciedlanie – zasady i ćwiczenia.
  • Co może przeszkadzać w byciu dobrym słuchaczem?
  • Trening aktywnego słuchania – zastosowanie technik aktywnego słuchania – ćwiczenia. 
Moduł 5 – Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – wprowadzenie
  • Wprowadzenie do tematu typologii osobowości. Osobowość naturalna a osobowość adaptowana – wpływ otoczenia na kształtowanie się preferencji i zachowań ludzi.
  • Test zachowań wg T. Hartmana.
  • Podobieństwa i różnice w rożnych kolorach w modelu DISC.
Moduł 6 – Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – różnice w komunikacji z poszczególnymi kolorami
  • Typowe zachowania poszczególnych kolorów.
  • Błędy i ryzyka w postrzeganiu otoczenia, czyli, jak unikać błędnego szufladkowania.
  • Na czym zależy poszczególnym kolorom i jaki to ma wpływ na ich styl komunikowania?
  • Jak komunikować się z poszczególnymi kolorami? Kody dostępu” do określonych kolorów –dobór komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Moduł 7 – Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – radzenie sobie w trudnych sytuacjach z zastosowaniem poznanych technik komunikacji.
  • Najczęściej występujące trudne sytuacje i jak sobie z nimi radzić.
  • Ćwiczenia zastosowania poznanych technik komunikacyjnych w różnorodnych sytuacjach.

Prowadzący 1

Krzysztof Terski
Trener / Certyfikowany konsultant MindSonar / Przedsiębiorca / Partner PASJA GDT

Specjalista z zakresu psychologii sprzedaży, przywództwa, zarządzania ludźmi i motywacji. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych i warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej, sił sprzedaży oraz pracowników działów produkcji. Licencjonowany konsultant MindSonar – pierwszego narzędzia psychometrycznego dokonujące pomiaru sposobu myślenia osób w konkretnych sytuacjach, dostarczającego niezbędnej wiedzy wspierającej zmianę strategii mentalnych, zmianę zachowań, zmianę postaw… Twórca programów szkoleniowych w projektach unijnych EQUEL. Wykładowca na studiach podyplomowych.

Prowadzący 2

dr Katarzyna Nizińska
Praktyk biznesu / Trener / Coach / Mentor / Team coach / Partner PASJA GDT

Od ponad 20 lat zajmuje się rozwojem ludzi pracując z kadrą największych globalnych  i polskich firm a takżewłaścicielami biznesów w zakresie w rozwoju ich talentów i w celu satysfakcjonującej realizacji ich celów biznesowych.

Główne specjalizacje trenerskie to prowadzenie szkoleń biznesowych i warsztatów rozwojowych, projektowanie i wdrażanie programów rozwoju kompetencji menedżerskich m.in.: budowanie kariery, przywództwo, coaching, umiejętności interpersonalne, inteligencja emocjonalna, zarządzanie zmianą i kulturą organizacyjną.

Główne specjalizacje doradcze z zakresu: strategii HR, rekrutacji, selekcji oraz rozwoju pracowników, zarządzaniatalentami.

Profesjonalne kwalifikacje  – Jest doktorem zarządzania (SGH) oraz absolwentką programu MBA dla wykładowcówakademickich (Carleton University, Canada) a także certyfikowanych kursów coachingu i rozwoju osobistego m.in. Szkoła Coachów Meritum, coach metody 4S (Velocity Global). Jest członkiem ICF (International Coaching Federation) oraz certyfikowanym konsultantem narzędzi diagnozujących potencjał ludzki jak Facet5 a także Teamscape – narzędziedo pracy z zespołami oraz Wave, Swift  – akredytacja przez Saville Consulting. Jest także certyfikowanym treneremmetody  „Enabling Fast Change” stworzonej przez McKinsey dla Coca -Cola HBC.

Wykładowca akademicki studiów MBA of Minot State University i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Ostatnie  20 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych w działach Human Resources, Rozwoju i Szkoleń w firmach: Coca Cola HBC Polska, Novo Nordisk Pharma, region Europa Wschodnia, Fundacja DKMS, Esri Polska.