Skuteczna komunikacja interpersonalna
z dofinansowaniem: od 300,00 zł(cena regularna: 3 000,00 zł)
Szkolenie jest częścią Akademii Rozwoju Umiejętności Osobistych PNSA. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!
O szkoleniu
Cel szkolenia:
- rozwinięcie umiejętności interpersonalnych jak: umiejętności słuchania, obserwowania, zadawania pytań, doceniania, parafrazowania, przeramowania, budowania relacji wzajemnego szacunku i zaufania, świadomego posługiwania się mową ciała
- rozwój osobistego stylu komunikacji, działania
- poznanie metod ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach
- zrozumienie różnic w typologiach osobowości (wg. typologii DISC W. Marstona)
- zdobycie praktycznych umiejętności w kontaktach interpersonalnych z różnymi typami osobowości
Efekty szkolenia:
- Skuteczniejsze stosowanie narzędzi oraz rozwiązań zwiększających jakość i efektywność komunikacji interpersonalnej.
- Rozwinięta umiejętność rozpoznawania klientów, pracowników, przełożonych,klientów zgodnie z metodologią T. Hartmana zwłaszcza identyfikowanie różnic w sposobie komunikowania się różnych typów osobowości.
- Skuteczniejsze komunikowanie swoich potrzeb, oczekiwań oraz słuchanie potrzeb innych.
- Radzenie sobie z trudnymi rozmówcami podczas sytuacji zawodowych (zebrania, klienci, reklamacje).
Grupa docelowa:
Kadra operacyjna, zespoły sprzedażowe, kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla, dział HR, działy administracyjne, działy wsparcia sprzedaży.
Czas trwania:
- Szkolenie trwa 16 godzin
Program szkolenia
Moduł 1 – Komunikacja interpersonalna –kluczowe aspekty komunikacji.
- Rola komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich i współpracy w sferze zawodowej i prywatnej.
- Typowy proces komunikacji – kodowanie a dekodowanie – co zrobić, aby nas dobrze zrozumiano.
- Bariery komunikacyjne i przyczyny ich występowania.
Moduł 2 – Zasady klarownej komunikacji interpersonalnej w pracy.
- Składowe niewerbalnej komunikacji – postawa ciała i gesty, ton głosu, mimika, kontakt wzrokowy oraz prawo spójności komunikatu niewerbalnego i werbalnego.
- Przestrzeń osobistej komunikacji: jak ją czytać, jak interpretować i jak korygować rozmówcę.
- Reguły budowania czytelnych i jasnych komunikatów.
- Fakt, uczucie czy opinia – jak zarządzać subiektywną interpretacją.
- Model kwadratu komunikacyjnego F. Schulza von Thuna (wielopoziomowa struktura wypowiedzi).
Moduł 3 – Komunikacja interpersonalna -zadawanie mądrych pytań.
- Czym są właściwe pytania – rodzaje pytań.
- Pytania zamknięte i otwarte.
- Tworzenie mądrych pytań.
- Sztuka zadawania pytań czyli jak formułować mądre pytania.
Moduł 4 – Komunikacja interpersonalna – aktywne słuchanie.
- Podstawowe umiejętności słuchanie/obecność to słuchanie na trzech poziomach: rozumu (fakty), serca (emocje) i trzewi (wartości), odzwierciedlanie , wspieranie.
- Słuchanie i obserwacja.
- Parafraza, przeramowanie, odzwierciedlanie – zasady i ćwiczenia.
- Co może przeszkadzać w byciu dobrym słuchaczem?
- Trening aktywnego słuchania – zastosowanie technik aktywnego słuchania – ćwiczenia.
Moduł 5 – Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – wprowadzenie
- Wprowadzenie do tematu typologii osobowości. Osobowość naturalna a osobowość adaptowana – wpływ otoczenia na kształtowanie się preferencji i zachowań ludzi.
- Test zachowań wg T. Hartmana.
- Podobieństwa i różnice w rożnych kolorach w modelu DISC.
Moduł 6 – Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – różnice w komunikacji z poszczególnymi kolorami
- Typowe zachowania poszczególnych kolorów.
- Błędy i ryzyka w postrzeganiu otoczenia, czyli, jak unikać błędnego szufladkowania.
- Na czym zależy poszczególnym kolorom i jaki to ma wpływ na ich styl komunikowania?
- Jak komunikować się z poszczególnymi kolorami? Kody dostępu” do określonych kolorów –dobór komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Moduł 7 – Komunikacja interpersonalna z modelem DISC – radzenie sobie w trudnych sytuacjach z zastosowaniem poznanych technik komunikacji.
- Najczęściej występujące trudne sytuacje i jak sobie z nimi radzić.
- Ćwiczenia zastosowania poznanych technik komunikacyjnych w różnorodnych sytuacjach.
Prowadzący 1
Krzysztof Terski
Trener / Certyfikowany konsultant MindSonar / Przedsiębiorca / Partner PASJA GDT
Specjalista z zakresu psychologii sprzedaży, przywództwa, zarządzania ludźmi i motywacji. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych i warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej, sił sprzedaży oraz pracowników działów produkcji. Licencjonowany konsultant MindSonar – pierwszego narzędzia psychometrycznego dokonujące pomiaru sposobu myślenia osób w konkretnych sytuacjach, dostarczającego niezbędnej wiedzy wspierającej zmianę strategii mentalnych, zmianę zachowań, zmianę postaw… Twórca programów szkoleniowych w projektach unijnych EQUEL. Wykładowca na studiach podyplomowych.
Prowadzący 2
dr Katarzyna Nizińska
Praktyk biznesu / Trener / Coach / Mentor / Team coach / Partner PASJA GDT
Od ponad 20 lat zajmuje się rozwojem ludzi pracując z kadrą największych globalnych i polskich firm a takżewłaścicielami biznesów w zakresie w rozwoju ich talentów i w celu satysfakcjonującej realizacji ich celów biznesowych.
Główne specjalizacje trenerskie to prowadzenie szkoleń biznesowych i warsztatów rozwojowych, projektowanie i wdrażanie programów rozwoju kompetencji menedżerskich m.in.: budowanie kariery, przywództwo, coaching, umiejętności interpersonalne, inteligencja emocjonalna, zarządzanie zmianą i kulturą organizacyjną.
Główne specjalizacje doradcze z zakresu: strategii HR, rekrutacji, selekcji oraz rozwoju pracowników, zarządzaniatalentami.
Profesjonalne kwalifikacje – Jest doktorem zarządzania (SGH) oraz absolwentką programu MBA dla wykładowcówakademickich (Carleton University, Canada) a także certyfikowanych kursów coachingu i rozwoju osobistego m.in. Szkoła Coachów Meritum, coach metody 4S (Velocity Global). Jest członkiem ICF (International Coaching Federation) oraz certyfikowanym konsultantem narzędzi diagnozujących potencjał ludzki jak Facet5 a także Teamscape – narzędziedo pracy z zespołami oraz Wave, Swift – akredytacja przez Saville Consulting. Jest także certyfikowanym treneremmetody „Enabling Fast Change” stworzonej przez McKinsey dla Coca -Cola HBC.
Wykładowca akademicki studiów MBA of Minot State University i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Ostatnie 20 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych w działach Human Resources, Rozwoju i Szkoleń w firmach: Coca Cola HBC Polska, Novo Nordisk Pharma, region Europa Wschodnia, Fundacja DKMS, Esri Polska.