Coaching
z dofinansowaniem: od 300,00 zł(cena regularna: 3 000,00 zł)
Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania PNSA. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!
O szkoleniu
Cel szkolenia:
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia coachingu menedżerskiego.
- Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych jak: umiejętności słuchania, obserwowania, zadawania odkrywczych, inspirujacych pytań, doceniania, przyjmowania i dawania właściwego feedbacku, budowanie relacji wzajemnego szacunku i zaufania.
- Poznanie efektywnych metod coachingowych jak GROW, 4 S.
Efekty szkolenia:
- Podstawowa znajomość zasad i procesu coachingu menedżerskiego.
- Umiejętność stosowania coachingowego stylu w praktyce menedżerskiej w stopniu umożliwiającym: prowadzenie rozmów z pracownikami w stylu coachingowym; prowadzenie dialogu nastawionego na rozwiązanie problemów i realizację celów; prowadzenie sesji coachingowej wg sprawdzonego modelu GROW i 4S; rozwiazywanie najczęściej występujących problemów dot. coachingu menedżerskiego.
Grupa docelowa:
Menedżerowie zespołów sprzedażowych, właściciele firm, ogólnie kadra kierownicza, trenerzy wewnętrzni, działy HR.
Czas trwania:
- Szkolenie trwa 16 godzin
Program szkolenia
Moduł 1 – Czym jest coaching i dlaczego warto go stosować?
- Menedżer jako coach: co to oznacza w praktyce i czym coaching menedżerski różni się od typowego coachingu – rodzaje coachingu.
- Relacja coachingowa.
- Odkrywanie możliwości jako najważniejsze zadanie coachingu.
- Rola coacha w pomaganiu innym zdobywaniu tego, czego pragną bez robienia tego za nich lub mówienia im co mają robić.
- Zasady coachingu i postawa coacha.
- Co robi i czego nie robi coach?
- Podstawowa struktura coachingu menedżerskiego.
Moduł 2 – Rozwój umiejętności coachingowych – zadawanie mądrych pytań.
- Pytania jako najważniejsze narzędzie przywódcy – dlaczego warto zadawać pytania? – uzyskiwanie odpowiedzi, pobudzanie myślenia, utrzymanie kontroli procesu, pozwalanie na otwieranie się.
- Co się dzieje kiedy liderzy nie zadają pytań?
- Trudności w zadawaniu pytań: pragnienie chronienia siebie, pośpiech, brak umiejętności, dyskomfort.
- Czym są właściwe pytania – rodzaje pytań (pytania zamknięte i otwarte, budowanie „dobrych” i „mądrych” pytań.
Moduł 3 – Rozwój umiejętności coachingowych – aktywne słuchanie.
- Podstawowe umiejętności coachingowe: słuchanie/obecność to słuchanie na trzech poziomach: rozumu (fakty), serca (emocje) i trzewi (wartości), odzwierciedlanie , wspieranie.
- Słuchanie i obserwacja.
- Trening aktywnego słuchania – zastosowanie technik aktywnego słuchania – ćwiczenia.
- Co może przeszkadzać w byciu dobrym coachem?
Moduł 4 – Od ustalania celów do zarządzania aktywnościami w modelu GROW i 4 S.
- Rozmowa coachingowa.
- Model rozmowy coachingowej – Model GROW – struktura rozmowy coachingowej: Goal (Cel) , Reality (Rzeczywistość) – diagnoza, Options (Opcje), Will (Wola).
- Jak diagnozować problemy związane z aktywnościami zawodowymi pracowników na różnych etapach cyklu pracy i dojrzałości zawodowej do wykonania zadania.
- Model rozmowy coachingowej – 4S.
- Trening prowadzenia rozmów coachingowych wg casów uczestników szkolenia z zastosowaniem modeli GROW i 4S.
Moduł 5 – Rola informacji zwrotnej w coachingu – podstawowe zasady.
- Model STAR i STARAR udzielania informacji zwrotnej w coachingu.
- Podstawowe zasady przyjmowania feedbacku.
- Trening prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej wg casów uczestników szkolenia.
Moduł 6 – Zaplecze coacha.
- Formularze przydatne w prowadzeniu sesji coachingowych.
- Karta obserwacji zmiany.
- Ewaluacja coachingu po sesji.
Prowadzący
Jakub Lewandowski
Trener / Coach ICC / Trener mentalny sportowców / Prezes spółki PASJA GDT
Specjalista z zakresu psychologii sprzedaży, przywództwa, zarządzania ludźmi i motywacji. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych i warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej, sił sprzedaży oraz pracowników działów produkcji. Autor programu studiów podyplomowych „Akademia Trenera Biznesu”, realizowanego w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Wykładowca na studiach MBA. Były trener mentalny Reprezentacji Polski AMP Futbol.