Zarządzanie zmianą
z dofinansowaniem: od 300,00 zł(cena regularna: 3 000,00 zł)
Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania PNSA. Dowiedz się o niej więcej i sprawdź inne kursy o tej tematyce!
O szkoleniu
Cel szkolenia:
- Zdefiniowanie i poznanie roli pełnionej w przeprowadzanych zmianach w zależności od rodzaju kultury organizacyjnej.
- Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z oporem wobec zmiany i proaktywnego kierowania zespołem do stanu docelowego.
- Nauka metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające), komunikowanie zmian w tym poznanie argumentacji przydatnej w wyjaśnieniu zachodzących zmian w firmie.
- Poznanie narzędzi efektywnego komunikowania decyzji niepopularnych a koniecznych do wdrożenia.
Efekty szkolenia:
Uczestnicy szkolenia będą potrafili skutecznie planować, wdrażać zmiany w swoich zespołach, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki zmian w świecie VUCA/BANI, narzędzi i technik zarządzania zmianą oraz sposobów radzenia sobie z oporem i motywowania do zmian, w szczególności należy się spodziewać:
- Zrozumienia podstawowych aspektów zarządzania zmianą oraz kluczowej roli, jaką odgrywają menedżerowie w procesie zmiany.
- Praktycznego korzystania z narzędzi poznanych podczas szkolenia jak: budowanie gotowości do zmian (Change Readiness), Stakeholder Impact Assessment.
- Zrozumienia, w jaki sposób można stosować modele jak: model Cynefin (D. Snowden), Prosci ADKAR®, McKinsey 7S Model .
- Poznania metod komunikowania zmian w sposób przekonujący i angażujący, budowania wizji i celu zmiany oraz tworzenie koalicji wspierającej zmianę.
Grupa docelowa:
Menedżerowie zespołów sprzedażowych, właściciele firm, ogólnie kadra kierownicza, kierownicy liniowi, trenerzy wewnętrzni, działy HR, menedżerowie projektów.
Czas trwania:
- Szkolenie trwa 16 godzin
Program szkolenia
Moduł 1 – Zrozumieć zmianę – psychologia i dynamika zmian.
- Co to jest zmiana i jakie pełni funkcje w organizacjach?
- Jak zarządzanie zmianą wpływa na wyniki organizacji?
- Jak zmiana wpływa na ludzi i organizacje – krzywa zmiany, style reakcji na zmian. Zmieniamy się nie bez powodu. Przyczyny zmian. Zmiana jako proces.
- Wyniki organizacyjne jako zbiorowy wynik indywidualnych zmian. Łączenie pracowników ze zmianą organizacyjną.
- Jaki ma wpływ kultura organizacyjna na proces przechodzenia przez zmiany?
- Kompetencje skutecznego menedżera przyszłości – menedżer w świecie VUCA i BANI – wyzwania.
- Jak być skutecznym przywódcą w złożonej sytuacji, którą cechuje duża niejasność?
Moduł 2: Planowanie zmian w organizacji
- Jak budować wizję i cel zmiany?
- Jak diagnozować poziom gotowości do zmiany w zespole i organizacji- budowanie gotowości do zmian (Change Readiness).
- Jak komunikować zmianę w sposób przekonujący i angażujący.
- Jak współpracować z innymi interesariuszami zmiany – sponsorami, liderami. pracownikami, klientami, dostawcami oraz tworzyć koalicję wspierającą zmianę – analiza interesariuszy (Stakeholder Impact Assessment).
MODUŁ 3 – Skuteczne wprowadzanie zmian
- Wdrażanie zmian w organizacji metodologia J. Kottera, model Cynefin (D. Snowden), McKinsey 7S Model, Prosci ADKAR® Model (Awareness, Desire (Chęć), Knowledge (Wiedza), Ability), Reinforcement (Wzmocnienie).
- Dopasowanie metody zarządzania do procesu asymilacji zmian ludzi (R. Moss-Kanter).
Moduł 4 – Radzenie sobie z oporem i motywowanie do zmian.
- Po czym poznać różne typy oporu i niechęci wobec zmiany, dlaczego ludzie opierają się zmianom?
- Jak zapobiegać i redukować opór wobec zmiany – techniki i dobre praktyki.
- Jak przekonywać i motywować do zmiany różne grupy pracowników – techniki i dobre praktyki.
- Narzędzia efektywnego komunikowania decyzji niepopularnych a koniecznych do wdrożenia.
- 4 fundamentalne zasady wprowadzania zmian wg. Søren Kierkegaard.
- Jak wspierać i rozwijać pracowników w okresie zmiany – techniki i dobre praktyki.
Prowadzący
dr Katarzyna Nizińska
Praktyk biznesu / Trener / Coach / Mentor / Team coach / Partner PASJA GDT
Od ponad 20 lat zajmuje się rozwojem ludzi pracując z kadrą największych globalnych i polskich firm a takżewłaścicielami biznesów w zakresie w rozwoju ich talentów i w celu satysfakcjonującej realizacji ich celów biznesowych.
Główne specjalizacje trenerskie to prowadzenie szkoleń biznesowych i warsztatów rozwojowych, projektowanie i wdrażanie programów rozwoju kompetencji menedżerskich m.in.: budowanie kariery, przywództwo, coaching, umiejętności interpersonalne, inteligencja emocjonalna, zarządzanie zmianą i kulturą organizacyjną.
Główne specjalizacje doradcze z zakresu: strategii HR, rekrutacji, selekcji oraz rozwoju pracowników, zarządzaniatalentami.
Profesjonalne kwalifikacje – Jest doktorem zarządzania (SGH) oraz absolwentką programu MBA dla wykładowcówakademickich (Carleton University, Canada) a także certyfikowanych kursów coachingu i rozwoju osobistego m.in. Szkoła Coachów Meritum, coach metody 4S (Velocity Global). Jest członkiem ICF (International Coaching Federation) oraz certyfikowanym konsultantem narzędzi diagnozujących potencjał ludzki jak Facet5 a także Teamscape – narzędziedo pracy z zespołami oraz Wave, Swift – akredytacja przez Saville Consulting. Jest także certyfikowanym treneremmetody „Enabling Fast Change” stworzonej przez McKinsey dla Coca -Cola HBC.
Wykładowca akademicki studiów MBA of Minot State University i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Ostatnie 20 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych w działach Human Resources, Rozwoju i Szkoleń w firmach: Coca Cola HBC Polska, Novo Nordisk Pharma, region Europa Wschodnia, Fundacja DKMS, Esri Polska.